Serwis samochodów elektrycznych
Prowadzimy serwis samochodów elektrycznych w Krakowie. Możesz mieć pewność, że autem zajmą się prawdziwi profesjonaliści z odpowiednimi uprawnieniami. Dysponujemy nowoczesnym i specjalistycznym sprzętem technicznym. Przeprowadzamy serwis samochodów elektrycznych zgodnie z technologią producenta – zakres czynności jest indywidualnie dostosowywany do każdego pojazdu. Zwrócimy uwagę na każdy szczegół. Nasi pracownicy zabezpieczą Twoje auto na specjalnym stanowisku, przeznaczonym wyłącznie do naprawy pojazdów elektrycznych.
Zakres serwisu samochodów elektrycznych obejmuje między innymi:
- obsługę ogumienia
- przeglądy pojazdów elektrycznych
- serwis układów hamulcowych
- serwis czujników ciśnienia
- naprawę klimatyzacji
- naprawę układów asystujących
- naprawę układu zawieszenia
Nasi eksperci wykonają pełną naprawę aut elektrycznych, dbając o prawidłową eksploatację pojazdów zgodnie z zaleceniami producenta. Zrealizowanie przeglądu w naszym serwisie samochodów elektrycznych zapewni bezawaryjne użytkowanie auta na co dzień. Samochody marki SERES są objęte gwarancją ogólną do 5 lat, natomiast na baterię oferowana jest gwarancja do 8 lat. Prowadzimy autoryzowany serwis pojazdów SERES – sprzedajemy również akcesoria i części zamienne. Producent zakłada obowiązkowe przeglądy po upływie 12 miesięcy lub przy przebiegu 20 tysięcy kilometrów w okresie gwarancyjnym.
Naprawa układu ESP
Głównym elementem układu stabilizacji toru jazdy (ESP) jest specjalna pompa, zwana także agregatem lub modulatorem. ESP to rozwinięcie układu ABS. Poza korzystaniem z tych samych czujników prędkości kół, odbiera także sygnały między innymi z czujnika przyspieszeń, obrotu samochodu, kąta obrotu kierownicy i położenia pedału przyspieszenia. Aby wyprowadzić pojazd z poślizgu, układ ESP przyhamowuje poszczególne koła. W przypadku samochodów elektrycznych pompa hamulcowa posiada wspomaganie elektryczne, co niweluje konieczność stosowania dodatkowej pompy próżniowej. ESP wyprowadza pojazd z poślizgu wskutek utraty stabilności, przyhamowując poszczególne koła.
Inaczej jest w przypadku układu ABS. W trakcie hamowania sterownik ABS ma za zadanie odczytywać prędkości obrotowe kół, przy jednoczesnym sprawdzaniu, czy żadne z nich nie zostało zablokowane. Jeśli dojdzie do blokady, samochód wpada w poślizg, ponieważ między jezdnią a oponą wytwarza się tarcie dynamiczne, co uniemożliwia prawidłowe kierowanie pojazdem. Dzięki układowi ABS nawet przy maksymalnej sile hamowania, autem nadal da się precyzyjnie sterować. Do poprawnej pracy układu hamulcowego w samochodach elektrycznych konieczne jest podciśnienie, które wspomaga i aktywuje pompę hamulcową. Układ ABS zapobiega blokowaniu kół przy hamowaniu.